Citisens helpt publieke organisaties bij het luisteren naar hun stakeholders en verkregen inzichten te vertalen naar concreet handelingsperspectief voor de organisatie. Dit doen wij onder meer via ons panel. Dit panel bestaat uit ruim 65.000 Nederlanders die regelmatig hun mening geven over allerhande maatschappelijke vraagstukken. Wij zetten dit panel in voor representatief onderzoek. Bovendien kunnen wij de inzichten verrijken met onze 8 betrokkenheidsprofielen en eerdere onderzoekresultaten.
Waarom een panel?
Wij zien dat veel organisaties er niet in slagen om zelf een panel actief te houden en het maximale uit de onderzoeksresultaten te halen. Wat wij zoal tegenkomen in de praktijk:
- Gebrek aan regelmaat in de bevragingen.
- Geen campagnes om nieuwe panelleden te werven waardoor de kwaliteit van de samenstelling van het panel afneemt.
- Onderzoeken die worden uitgezet via tools zoals SurveyMonkey waarin naar privacygevoelige informatie wordt gevraagd. Terwijl dit type systemen hun servers in de VS hebben staan en niet transparant zijn over wat zij met alle verzamelde gegevens doen.
- Onderzoeksresultaten die niet worden gewogen naar representativiteit.
Wij geloven dat dit beter kan. Zo is het panel ontstaan. We beheren het actief. Wij staan garant voor de kwaliteit van de vragenlijsten en handelen in lijn met alle eisen die door de overheid aan het beheer van gegevens worden gesteld.
Organisaties kunnen via ons panel dan ook snel een onderzoek uitzetten. Passend bij hun huisstijl, maar wel met onze geavanceerde enquêtesoftware die maakt dat vragenlijsten er op alle apparaten piekfijn uitzien en eenvoudig in te vullen zijn. En met een gegarandeerde korte doorlooptijd.
Producten Citisens-panel
Uitgelichte cases

Nieuw plan voor religieus erfgoed in Oudenbosch
Speciaal voor gemeente Halderberge vroegen we panelleden van het Citisens panel die woonachtig zijn in deze gemeente naar hun mening over religieus erfgoed.

Gevers vinden identiteit goed doel belangrijk, maar betrouwbaarheid en impact nog meer
Christelijke gevers vinden de identiteit van een goed doel belangrijk. Maar bij de keuze aan welke goede doelen ze geven hechten ze nog meer waarde aan de betrouwbaarheid en d...

Conservatieve christenen geven meer geld aan goede doelen dan progressieve christenen
Decennialang was het christelijke landschap in Nederland behoorlijk overzichtelijk. De kerk die iemand bezocht was in grote mate bepalend voor zijn of haar overtuigingen en ge...

‘Gewoon’ een supergoeie effectmeting
Supergewone mensen gezocht. Met die insteek voerde Pleegzorg Nederland in 2016 één van de best gewaardeerde campagnes van het jaar.

Monitoring van klantbeleving en kwaliteit
Het publieke belang van goed vervoer is groot. In opdracht van HTM houdt Citisens de vinger aan de pols, want hoe tevreden is de reiziger?

Hoge waardering van pensioenfilmpjes
Pensioen, een lastig onderwerp om goed uit te leggen! Daarom probeert het pensioenfonds BPF Schilders op verschillende manieren uitleg te geven. Maar werkt dat ook?

Aan de slag voor een duurzame gemeente, mét inwoners
Voor het verduurzamen van wijken is samenwerking met inwoners noodzakelijk. Maar hoe doe je dat goed? En, waar te beginnen?